Θέμα: Διαδικτυακή ημερίδα της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας με θέμα «Η εφαρμογή των μέτρων κατά της πανδημίας στα τουριστικά καταλύματα της χώρας. Η εμπειρία του 2020 και οι προκλήσεις του 2021»

Στη διαδικτυακή ημερίδα που οργάνωσε η Εθνική Αρχή Διαφάνειας με αφορμή το επικείμενο άνοιγμα του τουρισμού, περισσότεροι από 400 επαγγελματίες του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ζωντανά και να ενημερωθούν για την εφαρμογή των μέτρων κατά της πανδημίας στα τουριστικά καταλύματα, τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν για τη διασφάλιση μιας ομαλής τουριστικής σεζόν καθώς και για τον ρόλο και τη συμβολή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας στη διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού και της δημόσιας υγείας.

Στη συζήτηση συμμετείχαν η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, κα Βίκυ Λοΐζου, η οποία μίλησε για τη σημαντική δουλειά του Υπουργείου Τουρισμού και όλων των εμπλεκόμενων φορέων για τη διασφάλιση μιας ομαλής τουριστικής σεζόν, αναφέροντας πως στο Υπουργείο εργάζονται τόσο σε διεθνές επίπεδο όσο και στο εσωτερικό για να ξεκινήσει η νέα σεζόν με ασφάλεια, καθώς και για να υιοθετηθεί το Πράσινο Πιστοποιητικό, τονίζοντας πως «είναι σημαντικό να συνδυαστεί ο τουρισμός, που σημαίνει ξεγνοιασιά, με τους κανόνες, ώστε να νιώσουν και οι επισκέπτες ασφαλείς και οι επιχειρήσεις ότι μπορούν να ανοίξουν με τις σωστές συνθήκες», ο Διοικητής της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, κ. Άγγελος Μπίνης, ο οποίος αναφέρθηκε στον ρόλο και τη συμβολή της ΕΑΔ στον έλεγχο της εφαρμογής των πρωτοκόλλων λειτουργίας των τουριστικών καταλυμάτων καθώς και για την εμπειρία που αποκόμισε η Εθνική Αρχή Διαφάνειας ως ελεγκτικός μηχανισμός το 2020 αλλά και τις προκλήσεις του 2021, σημειώνοντας πως «η Αρχή πιστεύει ότι είναι κρίσιμος ο ενημερωτικός–συμβουλευτικός χαρακτήρας των επιθεωρήσεων τόσο για την προστασία του τουριστικού προϊόντος όσο και για την ασφάλεια των εργαζομένων στον τουριστικό κλάδο», o Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, ο οποίος έκανε μία αποτίμηση της χρονιάς του 2020 και μίλησε για τις προκλήσεις του 2021 αναφέροντας πως «δεν υπήρχαν έτοιμα πρωτόκολλα στα συρτάρια, τα δημιουργήσαμε μέσα σε πολύ λίγες ημέρες εκ του μηδενός επιτρέποντας μέσω της τεχνολογίας να υπάρχει εύκολη πρόσβαση και ενημέρωση σε κάθε κατάλυμα», ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, κ. Γρηγόρης Τάσιος, ο οποίος μίλησε για τις δυσκολίες επιβίωσης των τουριστικών καταλυμάτων, σημειώνοντας πως «χτίζουμε αντοχές και ελπίζουμε από τον Ιούλιο να χτίσουμε και πληρότητες. Χρειαζόμαστε στοχευμένες και δομημένες πληροφορίες και εδώ μπορεί να παίξει ρόλο η ΕΑΔ.» Εξέφρασε τον προβληματισμό του ως προς τον έλεγχο των βραχυχρόνιων και μη δηλωμένων καταλυμάτων τονίζοντας την ανάγκη ύπαρξης συγκεκριμένης πληροφόρησης, ώστε να είναι ξεκάθαροι οι όροι λειτουργίας και οι υποχρεώσεις των τουριστικών επιχειρήσεων και ο Πρόεδρος της Hellas Cert, κ. Ιωάννης Καλλιάς, ο οποίος ανέφερε ότι «η Hellas Cert ανταποκρίθηκε άμεσα στην ανάγκη δημιουργίας υγειονομικών πρωτοκόλλων και αναφέρθηκε στην εξαιρετική συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο καθώς και στην επιτυχημένη εφαρμογή Health First η οποία αξιολογήθηκε θετικά από φορείς της αγοράς και λειτούργησε πολύ αποτελεσματικά την πρώτη χρονιά. Σημείωσε επίσης πως « φέτος είναι ανάγκη να γίνει το επόμενο βήμα με την επιθεώρηση και τον έλεγχο από τρίτους ανεξάρτητους διαπιστευμένους φορείς πιστοποίησης, ώστε να δοθεί η κατάλληλη προστιθέμενη αξία στην εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων».

Το κοινό που παρακολούθησε την ημερίδα είχε την ευκαιρία να συμμετέχει σε ηλεκτρονική ψηφοφορία μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας “Mentimeter” με τα αποτελέσματα να τροφοδοτούν μια ενδιαφέρουσα ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των ομιλητών.

Αποτελέσματα ψηφοφορίας μέσω της πλατφόρμας “Mentimeter”:

  • Το 74% του κοινού ψήφισε πως η σεζόν του 2021 θα είναι τουριστικά καλύτερη από την περσινή
  • Το 83% του κοινού ψήφισε πως τα υγειονομικά πρωτόκολλα που εφαρμόστηκαν πέρυσι συνέβαλαν, ώστε να καταστεί η χώρα ασφαλής τουριστικός προορισμός
  • Το 77% ψήφισε πως τα υγειονομικά πρωτόκολλα ήταν πολύ ή αρκετά εύκολα εφαρμόσιμα από τα τουριστικά καταλύματα
  • Το 66% του κοινού αξιολόγησε ως επαρκή ή σχετικά επαρκή την περσινή ελεγκτική διαδικασία ως προς την εφαρμογή των πρωτοκόλλων από τα τουριστικά καταλύματα
  • Το 91% του κοινού ψήφισε ότι η εκπόνηση οδηγών εφαρμογής των υγειονομικών πρωτοκόλλων θα συνέβαλε στην αποτελεσματικότερη εφαρμογή τους.

Από την εποικοδομητική συζήτηση που διεξήχθη προέκυψε η διάθεση για συνεργασία των φορέων με την Εθνική Αρχή Διαφάνειας με σκοπό τη δημιουργία ενός οδηγού ασφαλούς συμπεριφοράς για εργαζομένους σε τουριστικές επιχειρήσεις.

Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος Κωνσταντίνος Δεριζιώτης εκδότης του https://money-tourism.gr/

Μπορείτε να παρακολουθήσετε ολόκληρη την εκδήλωση στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://youtu.be/1AzXWLadbo0